教授 Professor

井料 隆雅 / Takamasa Iryo

東北大学教授
大学院情報科学研究科 人間社会情報科学専攻

Profile

学位/Degree
  • 博士(工学) 東京大学大学院工学系研究科社会基盤工学専攻 平成14年3月29日
    修士(工学) 東京大学大学院工学系研究科社会基盤工学専攻 平成11年9月30日
    修士(理学) 東京大学大学院理学系研究科物理学専攻 平成10年3月30日
  • Dr. Eng., Graduate School of Engineering, The University of Tokyo, 29th March 2002
    ME, Graduate School of Engineering, The University of Tokyo, 30th September 1999
    MSc, Graduate School of Science, The University of Tokyo, 30th March 1998
経歴/Career
  • 令和2年4月~現在 現職
    (平成30年4月~ 東京大学大学院工学系研究科 特定客員大講座担当教授)
    (令和2年4月~ 神戸大学大学院工学研究科 客員教授)
  • 平成25年3月~令和2年3月
    神戸大学大学院工学研究科市民工学専攻 教授
  • 平成22年8月~平成25年2月
    神戸大学大学院工学研究科市民工学専攻 准教授
  • 平成19年4月~平成22年7月
    神戸大学大学院工学研究科市民工学専攻 助教
  • 平成15年4月~平成19年3月
    神戸大学工学部建設学科 助手
    (平成17年3月~12月 Visiting Scholar, ITS, University of Leeds)
  • 平成14年4月~平成15年3月
    東京大学国際・産学共同研究センター リサーチフェロー/産学連携研究員
  •  
  • April 2020 - Present
    Professor, Department of Human-Social Information Sciences, Graduate School of Information Sciences, Tohoku University
    (also visiting professor at University of Tokyo and Kobe University)
  • March 2013 - March 2020 
    Professor, Department of Civil Engineering, Graduate School of Engineering, Kobe University
  • August 2010 - February 2013 
    Associate Professor, Department of Civil Engineering, Graduate School of Engineering, Kobe University
  • April 2007 - July 2010
    Assistant Professor, Department of Civil Engineering, Graduate School of Engineering, Kobe University
  • April 2003 - March 2007
    Research Associate, Department of Civil Engineering, Kobe University
    (also Visiting Scholar in ITS, Leeds University in 2005)
  • April 2002 - March 2003
    Post-Doctoral Fellow of the University of Tokyo
所属学会等/Society
  • 土木学会,交通工学研究会,情報処理学会
    ISAC member of the International Symposium on Dynamic Traffic Assignment
    Associate Editor, Transportmetrica B: Transport Dynamics
主な受賞/Awards
  • 平成26年11月
    第10回米谷・佐佐木賞(研究部門)
  • 平成21年5月
    第23回交通工学研究会論文賞(論文名:車両検知器データを用いた交通流可視化技術の開発)
  • 平成19年11月
    第27回交通工学研究発表会 研究奨励賞(講演題名:都市高速道路における時間帯別流入交通量の週変動分析)
  • 平成16年10月
    11th World Congress on ITS Nagoya, Aichi 2004 Outstanding Paper Award -Interactive Sessions- Presented to Yasuo Asakura, Takamasa Iryo, Masatoshi Shimada and Katsutoshi Sugino for the paper entitled “TTracking Individual Travel Behaviour using Mobile Phone without Locational Data of Base Stations”
主な論文等
/ Selected Papers
  • Iryo, T., Smith, M. J., and Watling, D.: Stabilisation strategy for unstable transport systems under general evolutionary dynamics. Transportation Research Part B, 2019, 132: p. 136-151. (also presented at ISTTT23)
  • Iryo, T. and Watling, D.: Properties of equilibria in transport problems with complex interactions between users. Transportation Research Part B, 2019, 126: p. 87-114.
  • Iryo, T., Instability of Departure Time Choice Problem: A Case with Replicator Dynamics. Transportation Research Part B, 2019, 126: p. 353-364.
  • Iryo, T. and Smith, M. J., On the Uniqueness of Equilibrated Dynamic Traffic Flow Patterns in Unidirectional Networks, Transportation Research Part B, 2018, 117, p. 757-773, DOI:10.1016/j.trb.2017.09.009. (also presented at ISTTT22)
  • Iryo, T., Day-to-day Dynamical Model Incorporating an Explicit Description of Individuals’ Information Collection Behaviour, Transportation Research Part B, 2016. 92A, p. 88-103.
  • Iryo, T., Properties of Dynamic User Equilibrium Solution: Existence, Uniqueness, Stability, and Robust Solution Methodology, Transportmetrica B: Transport Dynamics, 2013. 1(1), pp. 52-67.
  • Iryo, T., Yamabe, K., and Asakura, Y., Dynamics of Information Generation and Transmissions through a Social Network in Non-recurrent Transport Behaviour, Transportation Research Part C, 2012. 20(1): p. 236-251. (Paper presented at 19th ISTTT)
  • Asano, M., Iryo, T., and Kuwahara, M., Microscopic Pedestrian Simulation Model Combined with a Tactical Model for Route Choice Behaviour, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 18(6), 2010: p. 842-855.
  • Iryo, T., Asakura, Y., Onishi, R. and Samma, C., Modelling Dynamic Generation of a Choice Set in Pedestrian Networks, in Transportation and Traffic Theory 2009: Golden Jubilee, W. H. K. Lam, S. C. Wong and H. K. Lo (Eds.), 2009, Springer: New York: p. 517-539.
  • Asano, M., Iryo, T. and Kuwahara, M., A Pedestrian Model Considering Anticipatory Behaviour for Capacity Evaluation, in Transportation and Traffic Theory 2009: Golden Jubilee, W. H. K. Lam, S. C. Wong and H. K. Lo (Eds.), 2009, Springer: New York: p. 559-581.
  • Iryo, T., An Analysis of Instability in a Departure Time Choice Problem. Journal of Advanced Transportation, 2008. 42(3): p. 333-356.
  • Iryo, T. and Yoshii, T., Equivalent optimization problem for finding equilibrium in the bottleneck model with time choices, in Mathematics in Transport, B.G. Heydecker (Ed.), 2007, Elsevier: Oxford. p. 231-244.
  • Asakura, Y. and Iryo, T., Analysis of tourist behaviour based on the tracking data collected using a mobile communication instrument. Transportation Research Part A, 2007. 41(7): p. 684-690.

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